Cilj predmeta
Upoznavanje studenata sa metodama za merenje preferencija i mogućnostima primene ovih metoda za modeliranje i analizu strateškog ponašanja poslovnih subjekata, kao i simulaciju posledica strateških odluka u kompleksnom i interaktivnom poslovnom okruženju.
Ishod predmeta
Osposobljenost studenata za sprovođenje metoda za merenje preferencija poslovnih subjekata, kao i korišćenje rezultata za modeliranje i analizu strateškog ponašanja poslovnih subjekata, kao i simulaciju posledica strateških odluka u realnim problemima.
Silabus predmeta
Teorijska nastava:
- P01: Uvodno predavanje: Osnovni koncepti metoda za merenje preferencija i primene u poslovnom odlučivanju.
- P03-P04: Perceptualno mapiranje: Pojam. Metode i tehnike. Kompozitno mapiranje. Primena.
- P05: Metode za merenje preferencija: Pojam i vrste. Metode otkrivenih naspram metoda formulisanih preferencija. Kompozitne naspram dekompozitnih tehnika.
- P06: Kondžoint analiza: Pojam i vrste. Poređenje sa drugim metodama evaluacije. Prednosti primene.
- P07-P08: Planiranje i sprovođenje kondžoint analize: Izbor metode. Identifikovanje atributa i njihovih nivoa. Generisanje plana eksperimenta. Plan istraživanja i priprema prezentacije koncepata. Tehnike prikupljanja podataka.
- P09-P10: Analiza podataka: Procedure za procenu korisnosti. Individualni naspram agregatnih modela. Regresioni modeli. Hijerarhijska Bajesova metoda. Model slučajnih koeficijenta. Modeli diskretnih izbora.
- P11-P12: Simulacija rezultata. Klaster analiza i segmentacija. Kondžoint simulacioni modeli. Model
- P13-P15: Primena kondžoint analize: Prikaz nekih od primena u poslovnom odlučivanju u raznim proizvodnim i uslužnim delatnostima.
Praktična nastava:
Vežbe, Drugi oblici nastave, Studijski istraživački rad
Analize slučajeva iz prakse i interaktivne diskusije prema sadržaju teorijske nastave. Upoznavanje sa odgovarajućim softverima (SPSS, Sawtooth software, Excel…). Studijski istraživački rad uz konsultacije tokom samostalne izrade projekta.
Metode izvođenja nastave
Predavanja praćena odgovarajućim prezentacijama i multimedijalnim sadržajima. Kreativne radionice bazirane na interaktivnom radu sa studentima kroz analizu studija slučajeva iz prakse uz simulaciju u uslovima turbulentnog okruženja. Timski rad u izradi projekta uz primenu savremenih softvera za dizajn studije, obradu i analizu podataka, simulaciju rezultata i prezentaciju predloga poslovnih rešenja.
Predavači:
Literatura:
1. | Kuzmanovic Marija: “Kvantitativne metode u marketingu: Primena Conjoint analize: ”, Društvo operacionih istraživača, Beograd, 2006. |
2. | Anders Gustafsson, Andreas Herrmann, Frank Huber, editors: “Conjoint measurement : methods and applications, 4. Edition: ”, Berlin [etc.] : Springer, cop. 2007. |
Tip | Obaveza | Poena |
---|---|---|
Predispitne obaveze | Aktivnosti u toku predavanja | 10 |
Prezentacija projekta | 60 | |
Završni ispit | Usmeni ispit | 30 |